söndag 28 september 2014

Week 05 – A book that makes you happy

En bok som jag tyckte var väldigt rolig och som gör mig glad är "Diary of a wimpy kid" av Jeff Kinney. Dels för att den är så roligt skriven men också för att alla karaktärer är så knäppa och överdrivna, så att dom blir väldigt roliga och man kan inte låta bli att skratta åt alla roliga händelser.

Fast egentligen blir jag väl glad av alla böcker som jag läser som är bra, för jag älskar ju läsning. Men annars blir man ju extra glad av lyckliga slut och roliga karaktärer mm. Man skrattar väl inte av en sorglig bok, men man kan ju bli glad av den ändå, för att den är bra. Så mitt slutgiltiga svar blir att alla böcker som jag tycker är bra är oftast böcker som gör mig glad, men roliga böcker skrattar man ju oftast mer av. Jag kan inte komma på någon riktig rolig bok just nu (Förutom "Diary of a wimpy kid") och det av den enkla anledningen att jag läser mest spännande böcker med science fiction.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)