måndag 27 oktober 2014

Snart kommer... #2

Hej, nu tänkte jag skriva upp lite böcker som kommer ut nästa år och som jag är sugen på att läsa. Böckerna är skrivna i ordningen de kommer ut, men de flesta har preliminära datum, så det kan komma att ändras. Jag har länkat till en sida om boken på alla böckerna, så att du kan läsa lite om dom om du vill. Klicka bara på bokens titel.

"Som om jag vore fantastisk" av Sofia Nordin
Tredje och sista delen i serien "En sekund i taget". Jag har dock inte läst andra delen än, men jag ska försöka göra det.

"Men finns ändå" av Petter Lidbeck
Låter spännande, men jag kanske är lite för stor för den.

"Isbarnen" av Camilla Lagerqvist
Andra delen i en serie om andra världskriget, som jag definitivt vill läsa.

"Han och dom" av Katarina von Bredow
Tredje delen i en trilogi. Jag har läst de två andra delarna och vill därför läsa ut serien.

"Vit som snö" av Salla Simukka
Andra delen i en thrillertrilogi. Jag har inte läst första delen än, men det vill jag.

"Lockwood & CO: Den viskande dödskallen" av Jonathan Stroud
Andra delen i en jättebra serie. Gud vad jag har väntat och lite till får jag vänta, för den kommer inte ut förrän i mars.

Det här var alltså några av de böckerna som kommer ut i början av nästa år, som jag är väldigt spänd på att läsa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)