lördag 22 november 2014

"The hanging tree" - The hunger games: Mockingjay part one

I förrgår skrev jag att jag inte hittade versionen av sången "The hanging tree" från
The hunger games: Mockingjay part one. Eller åtminstone inte versionen då Jennifer Lawrence sjunger, som var i filmen. Men när jag kollade idag hittade jag säkert minst 40 videos på youtube med Jennifer Lawrence version av sången. Jag blev väldigt glad, för jag tycker verkligen om den sången. Den är så "hemsk" och sorglig, men ändå så vacker på något sett. Den passade verkligen i filmen och jag tycker att Jennifer Lawrence röst passade så bra ill den också.

Här är en av de väldigt många videorna med versionen som var med i filmen:



Ps. Jag sökte bara på "The hanging tree Mockingjay" och valde filter och "den här veckan" och då hittade jag en massa versioner av sången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)