söndag 9 november 2014

Week 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

En bok jag mest läste för att den var väldigt hypad och alla sa att den var bra är Förr eller senare exploderar jag Av John Green (The fault in our stars). Jag trodde verkligen inte att den skulle vara bra. Jag trodde att det mest skulle vara deprimerande och trist att läsa om cancersjuka ungdomar, men oj, så fel jag hade. Förr eller senare exploderar jag är verkligen en fantastisk bok och bland det bästa jag läst i år. Jag har inte sett filmen än, jag hann aldrig se den på bio, men jag vill verkligen se den.

Förr eller senare exploderar jag har fantastiska karaktärer som känns trovärdig, en väldigt bra och verklighetstrogen story och massvis med bra citat som man inte glömmer i första taget.

Här är min recension på boken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)