torsdag 18 december 2014

Äntligen snö... På min födelsedag!

Igår kom den första snön hemma hos mig och den låg faktiskt kvar ända tills i förmiddags. Det kom även mera snö inatt, men nu är det bara en massa slask och så är det halt på vägarna. Det brukar nästan alltid komma snö första gången på vintersäsongen på min födelsedag som var igår. Det är väldigt mysigt att vakna och se att hela marken är täckt av fin snö på sin födelsedag. Jag gillar snö, för allt blir så mycket ljusare när snön kommer och så hör det ju verkligen till vid julen.

Men nu - Åter till min födelsedag. (Eh, ja... Det där lät ju inte malligt eller självupptaget alls). Jag tänkte berätta om två av mina födelsedagspresenter jag fick som var lite "bokiga". Den första är ett mobilskal eller fodral med citat från "The fault in our stars" av John Green på. Det finns massa bra citat på det, men det är ändå några jag saknar.

Den andra "bokiga" presenten jag fick är ett bokmärke med Tris från "Divergent" på. Som ni kanske vet älskar jag Divergent-trilogin och "The fault in our stars". Därför var det ju lyckosamt att jag fick saker "därifrån" eller vad man ska säga. (Okej, jag ska erkänna att jag faktiskt hade önskat mig de här sakerna, men ändå :] ).





2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg och fina presenter! Bokiga paket gillar man ju, grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Javisst, bokiga saker är alltid roliga att få.

      Radera

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)