söndag 14 december 2014

Week 12 – A book you used to love but don’t anymore

De flesta böckerna som jag gillade när jag var yngre, gillar jag ju inte längre. Inte så konstigt direkt, eftersom att nu läser jag ju mycket svårare böcker och böcker som passar bättre för min ålder än när jag var yngre. Men om man nu ska tänka på en bok som jag inte läste för så länge sedan, som jag älskade, men som jag inte tycker om så jättemycket längre har jag faktiskt en. (Oväntat, jag vet)

Det är "Hungerspelen" av Suzanne Collins. Jag tyckte om den serien supermycket förut, men nu har jag helt ärligt tröttnat lite på den. Det är nog för att det blev lite mycket av den när jag läste alla böckerna i rad på kort tid och sedan har sett filmerna så fort de kommit ut. Därför blev det nog lite mycket "Hungerspelen" för mig, så att jag tröttnade lite på den. Sedan har jag också läst bokserier som "Legend" av Marie Lu och "Divergent" av Veronica Roth, som liknar Hungerspelen lite, men känns mer moderna och passar mig lite bättre.

Men jag tycker fortfarande att Hungerspelen är en väldigt bra bokserie och filmerna är också riktigt bra. Dock inte den första... Enligt mig. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)