söndag 4 januari 2015

Week 15 – Favorite male character

Jag har flera manliga favoritkaraktärer och det blir alldeles för svårt att bara välja en av dom. Här är alltså alla jag kommer på just nu (Utan inbördes ordning):

• Four (Divergent)
• Augustus (Förr eller senare exploderar jag)
• Peeta (Hungerspelen)
• Warner (Rör mig inte-trilogin)
• Day (Legend-trilogin)


Innan jag började skriva upp karaktärerna, trodde jag att listan skulle bli jättelång, men jag kom inte alls på särskilt många manliga karaktärer som jag vet att jag "gillat". 

Det kanske beror på att jag är tjej och mest läser böcker där huvudpersonen är tjej. Sedan är det för övrigt ganska svårt att komma ihåg karaktärer och huruvida man gillade dom eller inte.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)