söndag 18 januari 2015

Week 17 – Favorite quote from your favorite book

Jag har flera favoritböcker och dem har jag skrivit om i tidigare inlägg. Dock så är jag inte så bra på att komma ihåg bra citat från böcker. De flesta böckerna har ju inte så många speciella citat, men en bok som har många bra och tänkvärda citat i sig är "The fault in our stars" av Jong Green. Jag läste den dock på svenska. Den innehåller en massa fina citat och jag har många favoriter därifrån. De flesta citaten tycker jag är bäst på engelska, så de är på engelska jag skriver mina favoriter. Jag har fler än ett favoritcitat och det blir alldeles för svårt att bara välja ett.

Här är 5 av mina favoriter (utan inbördes ordning):

"Oh, I wouldn't mind Hazel Grace. It would be a privilege to have my heart broken by you."
Augustus Waters

"You gave me a forever within the numbered days, and I'm grateful."
Augustus Waters

"You don't get to choose if you get hurt in this world, but you do have some say in who hurts you."
Augustus Waters

"That's the thing about pain. It demands to be felt."
Augustus Waters

"It's a metaphor, see: You but the killing thing right between your teeth, but you don't give it the power to do it's killing."

Augustus Waters


Jag märkte nu att alla de här citaten är från Augustus, men han är väldigt poetisk av sig och han är klok.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)