måndag 26 januari 2015

Week 18 – A book that disappointed you

Ja, det här blir ett ganska kort inlägg, för jag kan direkt säga att jag inte kommer på någon bok på den här punkten. Jag har nästan aldrig några förväntningar på böcker jag tänker läsa, och därför blir jag nästan aldrig besviken på en bok jag inte tyckt om. De enda gångerna jag har höga förväntningar på böcker är när jag hört mycket om dem och att de fått mycket positiv kritik. Det är oftast populära böcker och de böcker som jag läst har nästan alltid överträffat de förväntningarna jag haft, eller åtminstone levt upp till dem.

Det är väl klart att jag någon gång blivit besviken på en bok som jag läst, som jag trodde skulle varit bättre eller sådär, men jag kommer inte på någon speciell bok just nu. Den senaste tiden har jag faktiskt bara läst riktigt bra böcker.


Ett tänkvärt citat som du hittar här



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)