tisdag 3 mars 2015

Snart är det dags!

I helgen var jag inne på akademibokhandeln och såg då att filmomslaget till Insurgent har kommit. Det kanske har funnits ett tag, men jag har åtminstone inte sätt det tidigare. Det var tyvärr längesedan jag var inne i en bokaffär, men nu när det är rea och så tog jag mig tid att kika in.  I alla fall så tycker jag att omslaget var riktigt häftigt. Det var mer passande än det förra tycker jag. Jag gillar inte att Tris klippte av sig allt sitt fina hår i Insurgent, men jag tycker ändå att Shailene Woodley passar bra i kort hår som Tris. Tris ser så mycket äldre och tuffare ut i sin nya frisyr, men jag saknar ändå hennes gamla frisyr.

I alla fall, för er som ännu inte listat ut vad jag menar min rubrik så ska jag berätta det nu. Det var när jag såg Insurgents nya omslag som jag kom att tänka på det. Idag är det bara 17 dagar kvar till premiären av Insurgent i Sverige. Jag kommer nog inte gå på premiären, men jag vill se den så snart som möjligt. Jag har självklart väldigt höga förväntningar på filmen, men jag är ändå inte så orolig för hur den ska vara eftersom Divergent var väldigt bra gjord enligt mig. Dock så är det en annan regissör i den här filmen, men det ska nog bli bra ändå. Insurgent är nog ändå den bok som jag gillar minst i serien. Det är nästan alltid så. Första boken är superbra, andra lite sämre och den sista är superbra. Här finns min recension på Insurgent och här är min recension på Filmatiseringen av Divergent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)