torsdag 19 mars 2015

Snart kommer... #3

Nu var det ett tag sedan som jag senast gjorde ett "Snart kommer..."-inlägg. För er som inte vet vad jag menar så menar jag att jag brukar göra ett inlägg då och då när det är nya böcker på gång som jag vill läsa. Det är alltså vad jag tänkte göra nu. Jag vet ju inte riktigt när olika böcker ska komma ut, men jag ska ändå försöka att sätta dem i ordning efter vilken som kommer först. Jag har länkat till bokus där det står om böckerna. Klicka bara på bokens titel så kommer du förhoppningsvis till sidan om just den boken.

"Livet före Legend" av Marie Lu
Utkommer som pocket någon gång.. (Det stod april tidigare, men det verkar ändras hela tiden, finns redan som e-bok. Innehåller två berättelser från tiden innan "Legend".

"Galgbacken" av Ewa Christina Johansson
Utkommer i april. En bok om spöken och mysterier.

"Ett folk utan land" av Melina Marchetta

Utkommer i maj. En fantasyroman som låter väldigt spännande och som jag är sugen på att läsa, eftersom att jag inte alls gillade hennes bok "Jellicoe Road".

"Gengången" av Ingelin Angerborn
Utkommer i maj. Handlar om mysterier och övernaturligheter som Ingelins tidigare böcker.

"Du är aldrig ensam" av Sarah Dessen
Utkommer i juni. Ny bok av författaren till de fantastiska verklighetstrogna böckerna om kärlek och vänskap.

"Fallna änglars stad" av Cassandra Clare
Utkommer i juni. Del 4 i fantasyserien "The mortal instruments". Men innan jag läser den måste jag läsa trean...

Så nu framåt våren och sommaren har jag en hel del böcker att ta tag i. Det ska bli kul, för det är flera böcker som jag har väntat på länge, eller åtminstone att författaren skulle skriva en till bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)