söndag 12 april 2015

Läsuppdatering + Bokjuryn

Under påsklovet har faktiskt inte hunnit läsa mycket alls. Jag har läst 1 bok och är mitt i en annan. I fredags läste jag ut "Jag ger dig solen" av Jandy Nelson. Den tycker jag verkligen var superduperbraa. Jag började läsa den i början av veckan. I onsdags var sista dagen att rösta till Bokjuryn 2014 och i tisdags röstade jag. Då hade jag börjat läsa boken och jag tyckte redan om den mycket. Jag röstade inte på den, för det kändes lite "fel" att rösta på en bok man inte läst klart. Det ångrar jag helt klart nu i efterhand, men vad skulle jag ha gjort? Jag läste ut boken en dag försent... Jaja, jag röstade ändå på många andra böcker.

En bok som jag röstade på i Bokjuryn är "Lockwood och CO: Den skrikande trappan" av Jonathan Stroud. Jag röstade på den för att den var unik, spännande och väldigt roligt skriven. Just nu håller jag på att läsa andra delen i serien. Den heter "Den viskande dödskallen" och än så länge håller den definitivt måtten...

Alla de här böckerna tipsar jag starkt, för de är alla väldigt unika och roligt skrivna.

Näst på tur på läslistan ligger nog "Den unga eliten" av Marie Lu, som skrivit "Legend"-trilogin. Den verkar bra och väldigt spännande. Annars kan det hända att jag startar min gratismånad på e-boks-tjänsten Readly som man fick när man röstade i Bokjuryn. Då kommer jag nog utnyttja det till fullo och läsa mest därifrån. Efter det har jag inga böcker att läsa, just nu är det tomt med även låneböcker. Senare under veckan när jag förmodligen läst ut den boken också kommer det nog upp två recensioner. Om jag har tid blir det även ett "30 days-inlägg" imorgon. Vi får väl se hur mycket det blir i skolan såhär efter ett lov!

Jag hade ingen bild på "Lockwood och CO"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)