torsdag 16 april 2015

Sjuk och sjukt svåra sudokun

Igår och idag har jag varit hemma och varit sjuk. Det är ju alltid tråkigt att vara sjuk, men jag är bara väldigt förkyld vilket dock kan vara riktigt jobbigt. Fast lite skönt är det ändå, för när jag blir frisk blir jag förhoppningsvis helt frisk. Under hela hösten och vintern har jag nämligen gått runt och varit halvförkyld hela tiden. Jag har ibland varit snorig och haft ont i halsen, men aldrig mått så dåligt att jag varit hemma från skolan. Därför har jag inte haft tid för att återhämta mig och då blir det ju som en ond cirkel som man inte kommer ur. Så, även fast det är jobbigt att vara förkyld är det ändå lite positivt, för när jag blir frisk, vilket jag hoppas jag blir snart, kommer jag nog bli helt frisk. Och helt ärligt, så har jag inte varit sjuk på jättelänge, bara några enstaka dagar i hela sjuan och det är ju riktigt skönt. Men ja, jag antar att det faktiskt var dags för mig att bli sjuk på riktigt.

Idag har jag ägnat dagen åt att läsa, tittat på TV och gjort lite läxor. Sedan har jag också både idag och igår löst sudoku i Dagens nyheter med hjälp av pappa, som också varit hemma och varit sjuk. Sudokuna var verkligen svåra och de gick seriöst inte att lösa något annat än de på lätt nivå. Lite irriterande är det. Det är ju kul om det finns lösningar! Man behövde bara gissa sig fram hela tiden och då är det ju stor risk att det blir fel. Det slutade med att jag skrev in alla siffror som var möjliga i varje ruta. Inte för att det hjälpte särskilt mycket, men jag lyckades åtminstone hitta några rätta siffror då. Ja, jag skrev ju åtminstone i varje ruta... :) Tillslut så lyckades jag som tur var med hjälp av pappa att lösa dagens sudoku på nivån svår. Då kände jag mig väldigt duktig och det var en riktig lättnad, men inte en chans att jag testar det på nivå supersvår!

Jag hoppas att jag kan gå i skolan imorgon, för det är jobbigt och missa massor av lektioner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)