måndag 13 april 2015

Week 26 – A book that changed your opinion about something + Week 27 - The most surprising plot twist or ending

Den här veckan tar jag två av "frågorna" i "30 days of books" direkt. Det av anledning att jag faktiskt inte har något svar på fråga 26. Det är en ganska svår fråga att svara på, för ofta så tänker man nog inte så mycket på åsikter och sådant när man läser. Åtminstone inte jag... Jag tror också att det är mer i böcker för vuxna som det handlar om saker man kan ha mer åsikter om. Det kan nog vara för att ungdomar har kanske ännu inte åsikter om olika saker. Okej, väldigt bra resonemang här...

Nästa fråga har jag däremot ett bra svar på och det är boken "Lina + Rymden = Tobbe" av Gustav Lingmark. Här är min recension på den. Jag valde den därför att den hade verkligen en vändning i slutet och slutet var verkligen oväntat. Jag hade hört om boken innan jag läste den att den skulle ta en vändning i slutet. Därför så funderade jag lite medan jag läste på vad det kunde vara, men jag kom verkligen inte ens nära "svaret". När jag däremot läst ut den så började jag självklart att fundera på händelserna i boken och då var det egentligen inte så svårt att tänka sig att det kunde vara något liknande med vad det var. Fast då hade jag ju ändå läst boken. Jag kan dock inte berätta så mycket mer om slutet, för då förstörs hela läsupplevelsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)