måndag 11 maj 2015

Five a week: Week 1


Det här är det första inlägget i den nya utmaningen som jag kommer göra varje vecka. Den har jag kommit på själv och här kan du läsa mer om "reglerna". Jag valde att börja med något enkelt och inte tex. favoritböcker, för där finns det så många. Om ni har några förslag på vad jag kan ranka så får ni gärna kommentera. Nu, åter till frågan och här är mina svar, utan någon speciell ordning:

• Modernista
• Gilla böcker
• Rabén & Sjögren
• B Wahlströms
• Bonnier Carlsen


Det var inte alls längesedan jag läste mina första böcker från Gilla böcker och Modernista. Det är två ganska okända och nyare förlag och jag tror faktiskt att de är mina favoriter på den här listan. De har väldigt bra böcker och Gilla böcker har så fin stil på bokomslagen, tycker jag. De har också många mindre kända, men grymma författare och väldigt speciella böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)