torsdag 14 maj 2015

Topp 10 - Böcker jag vill läsa

Just nu håller jag på att läsa boken Odinsbarn av Siri Pettersen. Den är väldigt lång, på över 600 sidor, så det tar nog ett tag innan jag har läst ut den. Dessutom så hr jag inte hunnit läsa så mycket den senaste tiden. Det har varit mycket skola och sedan var jag i princip ute hela helgen, för det var så himla fint väder. Det jag ville säga med det är då att det inte kommer komma några recensioner på ett tag. Därför så tänkte jag istället göra ett annat inlägg idag.

Jag tänkte alltså berätta om vilka 10 böcker som står högst upp på min läslista. Just nu är det ca 30 st, men jag tror inte att det skulle vara så intressant för er att läsa om alla dem. Jag skriver dem inte i någon speciellt ordning och jag har valt bort de böcker jag har hemma nu som jag strax kommer läsa. Jag har bara skrivit böcker som är utgivna, för annars skulle det bli alldeles för svårt att välja. Här är alltså listan:

• Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
Den här boken verkar väldigt annorlunda och den lät riktigt mystisk och spännande.

• Himlen börjar här av Jandy Nelson
Efter att ha läst Jag ger dig solen är det inte ett alternativ att inte läsa den här boken. That's it!

• Ett folk utan land av Melina Marchetta
Jag gillade inte Jellicoe road, men den här boken verkar vara mer i min smak.

• Tredje principen av Anna Jakobsson Lund
Den här boken är en dystopi och den är skriven av en svensk författare, vilket är ovanligt.

• Katherineteorin av John Green
Efter att jag läst några av John Greens andra böcker så ska den här också läsas.

Stad av glas av Cassandra Claire
Den här grymt spännande serien måste ju någon gång bli utläst.

• Sveket av Ursula Poznanski
Jag har hört en hel del gott om den här boken, så den får en chans. Någon gång...

• Outtalat av Sarah Rees Brennan
Även den här boken har jag läst positivt om och den låter ju riktigt spännande.

• Maze runner: I vansinnets öken av James Dashner
Första delen var ju superbra och därför vill jag fortsätta läsa den här serien.

• Pandemonium av Lauren Oliver
Jag vet inte varför men av någon anledning försvann den här serien i mängden. Men nu ska den läsas!

Vilka böcker står högst upp på din läslista just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)