måndag 22 juni 2015

Enkät: Låt böckerna beskriva ditt liv

Den här roliga enkäten, tagen eller vad man nu vill kalla den hittade jag när jag letade efter just en rolig tag att göra. Jag hittade den på bloggen Bokstaden, men det finns säkert andra som också gjort den och idag tänkte jag försöka mig på den. Reglerna är enkla - Man ska besvara nedanstående frågor med en boktitel från sin bokhylla. Det gör ju att svaren kan bli helt fel och lite galna, men det är lite det som är meningen. 

1. Är du man eller kvinna? 
Jag, En av David Levithan

2. Beskriv dig själv: 
Divergent av Veronica Roth

3. Hur mår du? 
Förr eller senare exploderar jag av John Green

4. Beskriv stället du bor på: 

I vansinnets öken (Maze runner) av James Dashner

5. Vart skulle du vilja resa? 
Hungerspelen av Suzanne Collins

6. Beskriv din bästa vän: 

Den unga eliten av Marie Lu

7. Favoritfärg: 
Röd som blod av Salla Simukka

8. Väder just nu: 
Frost av Maggie Stiefwater

9. Favoritårstid: 

Jag ger dig solen av Jandy Nelson

10. Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? 
Lex bok av Sara Kadefors

11. Vad betyder livet för dig? 
Tid att dö av Anne Cassidy

12. Hur är ditt förhållande? 
Hjärtat fortsätter att slå av Maj Lundgren

13. Vad är du rädd för? 
Revolt av Suzanne Collins

14. Dagens aforism?

Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart

15. Vilket råd skulle du vilja ge? 
Om jag stannar av Gayle Forman

16. Hur skulle du vilja dö? 
Fatta eld av Suzanne Collins

17. Motto: 

Outtalat av Sarah Rees Brennan

Det här var en väldigt rolig, men svår, enkät att göra och gör den gärna du med. Dock så blev inget av svaren "rätt". Rött är definitivt inte min favoritfärg. Och nej, jag lovar att jag inte kommer explodera, jag mår faktiskt riktigt bra. Och jag har faktiskt lite ljusare tankar kring livet än döden och jag skulle aldrig vilja åka till Hungerspelen... :) Inget svar är sant, vilket är tur. Dock blev jag ganska nöjd med ett svar och det är på fråga 10. Namnet Lex liknar ju Lexie och jag gillar ju böcker, så det funkade ju bra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)