onsdag 12 augusti 2015

Uppdatering om allt...

Den senaste tiden har engagemanget på mina blogginlägg varit aningen lågt och jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag vet inte vad som är bäst - Ingen uppdatering eller halvdan uppdatering...

I alla fall, nu tänkte jag bara skriva lite om olika bokrelaterade saker, helt enkelt uppdatera lite. Den senaste tiden har jag inte hunnit läsa så mycket och än så länge har jag bara läst ut 1 bok denna månad och det är den närmre 600 sidor långa Stad av glas som är del 3 i Cassandra Clares fantasy-serie The mortal instruments. Det var en riktigt bra bok som tog lång tid att läsa, men det var det värt. Egentligen skulle den vara slutet på serien, tror jag, men nu finns det flera delar (3 st kanske...). Förhoppningsvis kommer en recension upp på boken i morgon eller på fredag. Roligt att den här serien har blivit så stor att den nu ska bli tv-serie. Kan nog bli riktigt bra! Den har premiär nästa år i USA och man kan bara hålla tummarna för att den ska sändas någonstans i Sverige.

I går... eller i förrgår, såg jag Divergent för tredje eller fjärde gången. Jag ser sällan om filmer, tycker bara de blir sämre då, men det här är verkligen en film som tål att ses om. Den är ju så grymt bra gjord och boken passar också bra som film.

Och, ikväll såg jag äntligen Insurgent, som även den var riktigt bra. Jag planerar för en recension lite senare... Men jag förstår verkligen inte varför den skulle få 15-årsgräns. Eller, jag antar att det är för att man inte vill att 7-åringar ska kunna se den ens med vuxet sällskap och då straffas ju tyvärr alla i min ålder som vill se den. Varför inte göra en ny åldersgräns där man får se i vuxet sällskap från 11 år på filmer med 15-årsgräns. För filmen var inte alls så läskig.

Jag har nu bockat av två filmer på min "att se-lista" och snart har jag förhoppningsvis sett Cirkeln också. Av en slump såg jag nämligen att The maze runner fanns att hyra gratis på biblioteket. Att jag inte tänkt på det tidigare... Nu hyrde vi även Insurgent och Cirkeln, så det blir kul att få se dem. Äntligen... Men hur kunde jag missa att man kan hyra filmer gratis på biblioteket? Jag som är där flera gånger i månaden....

Och just det, någon gång innan jag plötsligt fick tid att kolla på filmer flera gånger i veckan och läsa ut tjocka böcker lyckades jag få en fraktur i fingret... Jag skulle göra en flickis och så böjdes fingret... Men det är ganska bra nu och jag har fingret tejpat och snart får jag börja belasta, då det var lite mer än en vecka sedan det hände. Skönt att det inte blev så allvarligt då det är höger hand också... Och tänk om jag inte hade kunnat blogga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)