tisdag 3 november 2015

Månadens bokutgivning: November

Just nu är det ganska tunt på bokfronten, men jag tänkte ändå berätta om några (2) böcker som utkommer nu i denna höstmånad som jag är intresserad av.

Unga vuxna:



4 november: "Aldrig ensamma" av Anna Jakobsson Lund
Andra delen i den nya svenksa dystipska trilogin. Första boken var riktigt spännande och jag ser verkligen fram emot att läsa den här boken. Serien känns nytänkande och "fräsch". 


20 november: "Utpost" av Ann Aguirre
Också andra delen i en trilogi. Första boken blev dock ingen riktig favorit. Däremot har jag sett att den fått positiv kritik av många andra bloggare och det gör att jag börjar undra om det kanske är värt att läsa fortsättningar. Det här alltså också en dystopi och vi får se om jag läser den. Det beror på om jag hinner då den inte står högst på min lista. 



* * *

Förresten. Just nu har jag väldigt många recensioner som ska ut på bloggen. Jag har läst mycket och sett många filmer så nu blir det många recensioner en tid framöver. Från början tänkte jag göra ett recensionsmarathon, men nu tänker jag istället ta en tid då det blir mest recensioner som kommer ut på bloggen. Jag har redan skrivit många och just nu är det mycket i skolan, så då är det ju bättre att ha lite inlägg på lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)