söndag 1 november 2015

Månadssammanfattning: Oktober 2015

Antal böcker: 7 st
"Matchad" av Ally Condie
"Hungerspelen" av Suzanne Collins
"Fangirl" av Rainbow Rowell
"Jag, En" av David Levithan
"Ett folk utan land" av Melina Marchetta
"Fatta eld" av Suzanne Collins
"Den andre Will Grayson" av John Green & David Levithan

Kommentar: Mycket läst och bara under höstlovsveckan läste jag 3 böcker. Sidorna blev nytt rekord med råge också! Jag har läst mycket blandade och riktigt bra böcker och även två omläsningar. Och rekordfå recensioner... :(

Antal sidor: 2484 st


Bäst  - "Minst bra":

1. Hungerspelen av Suzanne Collins
2. Fangirl av Rainbow Rowell
3. Fatta eld av Suzanne Collins
4. Matchad av Ally Condie
5. Jag, En av David Levithan
6. Ett folk utan land av Melina Marchetta
7. Den andre Will Grayson av John Green & David Levithan

Mest...
Överraskande: Fangirl
Sorglig: Jag, En
Spännande: Hungerspelen, Fatta eld

Favorit...
Karaktär(er): Katniss och Peeta - Hungerspelen, Fatta eld, Cath och Levi - Fangirl
Titel: Fatta eld
Citat: T ex dessa ur Hungerspelen och Fatta eld: "Here's some advice: Stay alive", "May the odds be ever in your favor", "Hope is the only thing stronger than fear", "You know, you could live a thousand lifetimes and not deserve him" och "A spark could be enough to set them ablaze".

Och det här från Jag, En: "Every day I am someone else. I am myself – I know I am myself – but I am also someone else. It has always been like this." 

Annat: Eehm, nej. Tror inte det. Eller, jag såg City of bones, filmatiseringen av Cassandra Clares Stad av skuggor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)