söndag 6 december 2015

Andra advent

Andra advent idag och lovet och slutet på året närmar sig. Solen går ner innan tre på eftermiddagarna och det är så kallt ibland och så varmt ibland. Idag var en typiskt varm dag, men någon gång i veckan frös jag så mycket, inomhus, att jag gick upp och åt frukost, klädde på mig och gick lade mig och läste för att bli varm.

Och blåsten just nu är ju helt förfärlig. Då befinner jag mig ändå i mellersta Sverige och har det inte varit några större faror, liksom i södra Sverige. Det är ändå lite smått obehagligt att veta att det faktiskt kan hända farliga saker...

Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här inlägget. Har inget kul eller intressant att dela med mig av. Det blir lite mer utav en summering av senaste tiden, vi kör på det!

Nu är det sista riktiga skolveckan, vilket för min del innebär att allt ska vara klart inom de närmaste dagarna. Däribland en stor spanska- och en stor NO-uppgift, mina lovikkavantar på syslöjden och min egna låt på musiken. Som det inte går så bra med alls. Med den här information vill jag alltså förmedla att jag har varit lite off ett tag och ganska fortsätter vara det ett tag till. Sedan tar jag nya tag! Men redan nu har jag lite roliga idéer till blogginlägg och annat. Vi får se vad som händer. Den som lever får se, är det inte så.

Just det, glömde nästan. Det värsta med dagen; Vi glömde att tända adventsljusstaken i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)