onsdag 9 december 2015

I have some great news...

Hej, hallå, nu är det mesta inför den här veckan i skolan klart, och så även för i princip hela terminen. (!) Som jag nämnt tidigare har jag inte så mycket tid för att varken blogga eller läsa, men nu blir det nog snart bättre. Idag tänkte jag däremot dela med mig av en riktigt rolig och spännande nyhet jag tagit del av:

"Det kommer förmodligen fler filmer i The Hunger Games"

Whohoooooooo....!!!

Så kände jag när jag tog del av nyheten idag, men redan för några månader sedan läste jag en artikel där regissören till de tre sista filmer berättade om serien och Mockingjay part 2. "This is the end, for no", var hans svar. Eller det var åtminstone innebörden av det hela, men han sa också att han såg över möjligheterna att göra fler filmer. Och nu verkar det ha blivit ännu mer aktuellt då jag sett det på två ställen idag!


Här kan du läsa en artikel om det hela. Det står bland annat att man tänker sig att det ska handla om tidigare hungerspel, som när t ex Haymitch, Finnick eller Johanna vann. Det kan nog bli riktigt intressant, men lite synd är det att Suzanne Collins inte skrivit någon novell eller liknande om det. Vad som däremot är lite synd är att flera av huvudkaraktärerna, som t ex Katniss, förmodligen inte kommer vara med. Risken finns ju att det inte blir riktigt rätt när det inte är Suzanne Collins böcker man filmatiserar. Det blir samtidigt kul att få ett lite nytt perspektiv på det hela och se hur världen faktiskt såg ut innan. Och det är ju samma värld, så det blir säkert bra om det nu blir så här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)