fredag 11 december 2015

Jag och Earl och tjejen som dör, film och annat...

Insåg idag att jag inte uppdaterat "Läser just nu" på jättelänge. Slarvigt av mig. I alla fall, nu är det uppdaterat och just nu läser jag Jag och Earl och tjejen som dör. Jag har inte kommit särskilt långt ännu, men jag måste säga att den är riktigt rolig än så länge. Hur man nu kan säga det efter titeln. Till mitt försvar står det faktiskt något i stil med "Den roligaste boken du kommer läsa om döden". Så, ja, än så länge stämmer det.

Det som är lite roligt är att jag idag såg att just den här boken har blivit film. Hur jag nu kunnat missa det. Nu har det blivit ännu mer aktuellt att läsa den här boken, så jag kan se filmen. Det är verkligen roligt att numera är det så himla många böcker som blir film och det är ju bra. Så behöver man inte sitta och prata om Tris och Katniss och alla utan att folk inte förstår någonting. Och så får ju även de som inte läser chansen att tänka om eller bara lära känna de fantastiska världarna som byggs upp.

Den här veckan sätts alla betyg och nästa veckan blir riktigt lugn. Det är vanliga lektioner måndag och tisdag och resten av veckan har vi elevens val. Skönt, men tiden har gått så himla fort trots att det varit så mycket. Det är en tid där i oktober när tiden står nästan still, men sedan kommer höstlovet och efter det rullar tiden på som bara den och det går så snabbt och plötsligt är en termin slut. Poff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)