måndag 4 januari 2016

THG-vecka: Favoritscener från filmerna

Nu fortsätter vi The Hunger Games-veckan med lite videos. Jag har tänkt visa mina favoritscener från alla filmerna, men också en scen som jag tycker mycket om, men som inte var med i någon av filmerna. Men först, favoriterna:



Det här är helt klart en av mina favoritscener ur första filmen och det är den jag kom att tänka på först, men det finns många andra scener som jag också gillar mycket, men ingen som berör riktigt lika mycket. Så fin och förfärligt sorglig scen som lockar till tårar varje gång. Och sången är ju så himla fin också.




Jag håller på att börja gråta varje gång jag ser den här scenen och sedan ser jag den bara om och om igen, för den är så bra. Så vacker, så fin, så underbar och så sorglig. Helt klart den bästa scenen. En annan scen som ligger högt upp är när mannen i Distrikt 11 gör tecknet med handen under segrarturnén och alla följer efter. Det är vackert och mäktigt, men sorgligt...




Det här är också en av mina favoritscener. Den är så mäktig och jag verkligen älskar citatet. Det är så mäktigt och starkt och det passar så bra till sammanhanget. Det finns flera andra scener ur den här filmen som jag också gillar, men ingen som fastnar lika mycket.

Min favoritscen ur sista filmen är helt klart "You love me? Real or not real?" "Real". Desvärre lyckas jag inte hitta den någonstans, det kanske är för tidigt att lägga ut den scenen.

Slutligen: Den här scenen skulle ha varit med i Mockingjay part 1, men den togs bort. Jag tycker mycket om den, det är intressant att se lite från andra än Katniss perspektiv. Man har inte fått någon inblick i hur Peeta hade det i huvudstaden och jag gillar också att det verkligen är den riktigt Peeta som är här. Han vet vad han vill och tänker inte låta Snow vinna. Sedan får man egentligen inte se den riktigt riktiga Peeta igen. So sad...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)