söndag 3 januari 2016

THG-vecka: Tips (video, app, hemsidor)

Det här är det andra inlägget i min The Hunger Games-tema vecka. I förgående inlägg kan du se några intervjuer och andra roliga videos med de viktigaste skådespelarna. Idag tänkte jag ge tips på några sidor och annat, som dock mest handlar om filmerna, men är riktigt intressant.

Först vill jag visa en riktigt häftig video. Det är som en "3D-video" eller "Virtual experience", som det stod där. Man får uppleva många scener som animerats på ett trovärdigt sätt och i bakgrunden hörs musik och när karaktärerna pratar. Det är en riktigt häftigt och blir verkligt, men värt att veta är att det drar mycket batteri att titta och datorn (eller vad ni nu kollar på) får jobba mycket och kan bli riktigt varm. Antar att det beror på att det är en så speciell sorts video. Här är den:



Nu vill jag ge tips på lite roliga hemsidor som har med främst filmerna att göra. Det finns säkert flera, men jag tror de här är de största:

Här hittar du filmernas officiella sida, där man hittar nyheter, intervjuer, "fan-saker" och annat smått och gott. Måste dock erkänna att jag inte riktigt förstått hela grejen än...

Här finns en annan hemsida, som är "huvudstadens" sida, som rebellerna "hackat". Eehm, ja. Inte superspännande, men den är ändå riktigt häftig.

Slutligen har vi rebellernas sida, som du hittar här. Där kan du läsa om rebellerna, skriva ditt namn och joina revolutionen och hitta annat intressant från rebellerna.

Jag vill också passa på att tipsa er om en app som heter "Mockingjay app". Jag har faktiskt inte laddat ner den själv, känner inte att jag behöver den, men för ett riktigt stort fan kan det nog vara kul. Man kan lägga till härmskrikor och annat på bilder som rebeller. Man kan också sminkas som i huvudstaden och lite annat.

Det finns förmodligen ännu fler roliga hemsidor och annat och om någon vet något man inte kan missa, så tveka inte att kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)