måndag 20 juni 2016

Alltid lika kul!

Yay! Idag kom äntligen ett paket från Adlibris med lite böcker jag beställt. Det är alltid lika kul, fastän det ju är jag som betalar. Eller pappa - Om han inte kommer ihåg att dra pengar från mitt konto! Den här gången beställde jag vad jag trodde var tre pocketböcker. Det visade sig vara två pocketar och en typ storpocket. Men det stod ju "pocket", så jag trodde det skulle vara det. Aja, sådant händer.

Förut har jag varit lite anti pocketar, och bara velat ha "riktiga" böcker. Nu är jag mer positiv till pocketar. Dels för att de är bra att ta med på resor, men också för att jag har lite planer gällande dem jag äger. I nuläget ligger de (som ni ser på bilden bredvid) staplade på en ganska ful hylla. Min plan är en "vanlig" hylla som böckerna istället ska få stå på, i snygga rader. Men då behövs det ju också lite fler böcker... Och inbundna böcker har jag inte plats för alls. Alla inbundna böcker jag äger ligger på två sådana där "osynliga bokhyllor".

Det kanske inte var så smart av mig att köpa böckerna först och sedan börja fundera på vad jag ska ha för hylla, men så blev det nu...

Angående böckerna är det dem här jag beställt:




"Girl online" är på engelska. Jag lånade den på svenska på biblioteket, men sedan kände jag att jag skulle kunna läsa den på engelska istället. Så fast den inte att låna på engelska, så de var jag ju faktiskt tvungen att köpa den (:/). De andra böckerna finns det inga direkta tankar bakom. Det är sommar, så bra reseböcker behövs ju! Och man behöver ju inte alltid ha anledningar till att köpa böcker, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)