måndag 18 juli 2016

Läsuppdatering


Såhär såg det ut igår kväll, när jag läste ut Sarah Dessens senast översatta bok. Det har ju blivit något av en sommartradition. En Sarah Dessen blir alltid läst. I dina ögon var riktigt bra, faktiskt. De första översatta var de bästa, och sedan kom några sämre, men nu går det uppåt igen! Fast alla böckerna är ju lika mysiga. Jag älskar att de utspelar sig i samma områden och att de knyter an till varandra. Kul idé, för så är det sällan! 

Bortsett från det har inte så mycket blivit läst. Jag började månaden med Vattnet drar, och det tog tid. Jag kände verkligen ingen lust till att läsa den, även om den var lättläst. Så är det ibland! Nu har jag börjat läsa Livet efter dig (Jojo Moyes). En ganska hypad bok, som nu även blivit film. Jag har hört så mycket bra om den, och jag vill verkligen läsa den för att sedan se filmen. Så nu har mamma läst ut den, och då snodde jag den! 

Hittills är boken väldigt roligt, men jag gissar att det inte kommer hålla i sig så länge till... Men jag bara älskar alla små citat och sådant. Dialogerna mellan Lou och Will är ju underbara. Han är så himla otrevlig att det blir kul, ju! Bara det här: "Jag tänkte på Will som hotat med att köra över mig med rullstolen om jag inte slutade upp med det förbannande visslandet." Jag dööör!!! Någon annan som läst och tycker något om boken?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)