torsdag 28 juli 2016

Sensommarens boksläpp

Augusti och september brukar alltid vara bra läsmånader. Sommaren är slut, ett nytt läsår börjar. Det blir något av en naturlig omstart, och då kommer ofta även böcker ut. Sedan har vi ju även bokmässan i slutet av september, och många gånger planeras boksläppen in till början av september, eller slutet av augusti. Så idag hade jag tänkt göra er uppmärksamma på en rad härliga böcker som släpps i augusti och september. Jag har redan skrivit om några av böckerna, när jag skrev om sommarens boksläpp, men jag bara ville göra er uppmärksamma på dessa böcker, för de kommer nog bli helt grymma! Tryck på boktiteln så kommer du till förlagets sida och information om boken.


 Bildkällor: Modernista, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms & Adlibris

6/8: Sedan du försvann av Morgan Mattson
Jag har hört så mycket gott om den här boken. Jag hade först tänkt läsa den på engelska, men nu när den översätts tar jag väl easy way out… Och jag har även satt upp som mål att läsa ut den innan sommaren är slut! Låter riktigt somrig och härlig!

Jag har faktiskt redan skrivit om den här boken, men jag nämner den igen. Den verkar ju så sjukt bra! Riktigt speciell och spännande. Kan ju dock bli värsta stolpskottet, men jag hoppas på att jag gillar den. Helt klart den längsta titeln jag sett, dessutom! Inntressant ämne också...

29/8: Tårar i havet av Ruta Sepetys
Det här är förmodligen en av de böcker jag säger att jag ska läsa, men som jag sedan kommer missa ändå. Men den låter riktigt bra och intressant. Historiska händelser som återberättas förekommer sällan, så det är lite kul. Verkar riktigt spännande, sorglig och fin. 

29/8: Vi är en av Sarah Crossan
Bara den korta texten om bokens handling är superspännande, och nu känns det som om jag bara måste läsa, även om det inte känns som att det kan bli något lyckligt slut ur det där… En unik idé och handling i alla fall! 


Bildkällor: Bokus, Bokus & B. Wahlströms
15/9: Stanna av Flora Wiström
Fler och fler internetprofiler ger ut böcker, vilket jag tycker är kul och lite intressant. ”Stanna” låter dessutom riktigt bra och sådär vanlig att den blir speciell. En sådan där skön bok man bara kan flyta igenom. Ska helt klart läsas!

15/9: Ingenting och allting av Nicola Yoon
Egentligen låter det som en sådan här bok som kommer få mig att gråta, eller så blir det inte alls så. Det finns bara ett sätt att ta reda på det! Och jag vill ju inte missa en fin kärleksroman, så… Väldigt speciell idé dessutom. Kan nog bli väldigt starkt att läsa. 

28/9: Eliten av Kiera Cass
Behöver jag ens säga något? Jag fullkomligt älskade första boken, så den här ska helt klart läsas. Bara synd med all väntan… Kanske får ta och läsa på engelska. Men om ni inte börjat läsa "The selection" än - Gör det!



Nu har jag helt klart en hel del böcker att se fram emot! Jag kommer förmodligen köpa några av dem också, åtminstone de två första, för de har jag som mål att läsa innan sommaren är slut. Tveksamt om de hinner komma till biblioteket innan dess... Jag måste även säga att det bara är böcker som jag verkligen vill läsa här. Inga tveksamma, utan bara böcker som passar min smak. Kul! Sedan finns det även en hel del gamla böcker jag vill läsa. Fortsättningar på serier mm... Som vanligt blir det till att prioritera. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)