söndag 11 september 2016

Höstutgivning 2016

Amen hallå?! Det här inlägget har legat som utkast ungefär hur länge som helst. Det skulle komma upp här lagom till september och vad är det för dag idag. (...) Men nu är vi äntligen här!

Här kommer en massa böcker att se fram emot nu i höstmörkret! Vissa har dock redan getts ut, då det här bara är "I värsta fall-datum". Det är fortfarande bra (särskilt för mig) att få en överblick och se till att man inte missar något. Som vanligt klickar ni på titlarna för att komma till förlagssidorna!


Ute i butik nu:

"Stanna" av Flora Wiström
Av outgrundliga anledningar ser jag verkligen fram emot den här boken. Den verkar så härlig och intressant, och det är roligt att den är skriven av en känd bloggerska. Ska förhoppningsvis inskaffa den under bokmässan!

"Ingenting och allting" av Nicola Yoon
Bara att läsa om boken skär i mitt hjärta, men nu måste jag ju få veta hur det ska gå. Kan vara en ny TFiOS, kanske... Fast något annorlunda. Bara de här orden: "Kärlek stark nog att dö för". Huh!

Stanna (inbunden)Ingenting och allting (häftad)

22 september:

"Toner i natten" av Jojo Moyes
Ytterligare en Jojo Moyes! Det kan nog inte bli dåligt, men förmodligen inte bättre "Livet efter dig". Jag är nöjd ändå. Det är böcker att njuta av och förlora sig i, och än så länge har jag tre översatta kvar att läsa! Tur det!


28 september:

"Eliten" av Kiera Cass
Del två i en underbar serie. Behöver jag säga något mer? Läs serien! Den är helt fantastisk. Världen behöver mer prinsessvärldar och kungadömen. Det är nog något av de bästa som finns att läsa om!


17 oktober:

"Let it snow" av John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle
Hur mysig låter inte den här typ novellsamlingen. Tre författare har skrivit varsin julhistoria, och äntligen översätts den till svenska. Fast är kanske bättre att läsa på engelska... Men den ska läsas nu till jul!

Toner i natten (inbunden)The Selection 2 - Eliten (inbunden)Let it snow (häftad)

Tydligen var det inte lika många böcker som jag trott (hoppats...), men det här är ju faktiskt ändå bara "Best of the best". Flera intressanta böcker gavs dessutom ut nu i början av september, eller i slutet av augusti. Så jag ska nog inte vara boklös under hösten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)