onsdag 7 september 2016

Hur gick det med sommarläsningen?

Nu har vi gått in i september och det betyder att sommaren är slut. Eller åtminstone sommarmånaderna. Fast även det finns det väl olika åsikter om. Jag räknar åtminstone juni, juli och augusti som sommar, för det är ju faktiskt då sommarlovet är. Nu idag har vi dock haft ca 20 grader hos mig... Men, men!

Sommaren är alltså (rent teoretiskt) slut, och det betyder att det är dags för mig att kolla hur det faktiskt gick med min sommarläsning. I år satte jag upp ett mål för sommaren, och det innebar att jag skulle läsa ut ett antal böcker. Så här gick det:

✓"Den tredje rösten" av Cilla & Rolf Börjlind

✓"I dina ögon" av Sarah Dessen
✓"Det oändliga havet" av Rick Yancey
✓"Glastronen" av Sarah J. Maas
✓"Girl Online" av Zoe Zugg
✓"Vattnet drar" av Madeleine Bäck
"Sedan du försvann" av Morgan Mattson
"Om hundra dagar ska jag dö så satans vackert att du vill följa med" av Johanna Nilsson
✓"Hemsökta" av Magnus Nordin
✓"Utvald" av Ally Condie

Jag har nu läst ut "Om hundra...", faktiskt bara två dagar försent. Men "Sedan du försvann" kunde jag inte läsa. Den skulle kommit ut den sjätte augusti, men kom slutligen ut den sista... Så det var ganska omöjligt.

Överlag är jag dock väldigt nöjd över hur bra det gick. Det här var flera böcker jag länge känt att jag borde läsa, och även några nya. Totalt läste jag 21 böcker under sommaren, så kanske kunde jag gjort en lite bättre prioritering och läst ut den sista boken några dagar tidigare...

Men jag är verkligen nöjd med antalet böcker! Riktigt många, och jag har även läst så mycket bra böcker. Massor av olika genrer och böcker som jag äntligen tagit tag i. Skönt! Nu hoppas jag att jag i höst kommer ha mer tid till nyutgivna böcker. 

Lite statistik: (Inom parentes per månad)

Lästa böcker: 21 st (8, 6, 7)
Lästa sidor: 8005 st (2727, 2460, 2818)
Sidor i genomsnitt/dag: 87 st

Topp 5: 
1. Livet efter dig av Jojo Moyes
2. Ceremonin av Kiera Cass
3. Glastronen av Sarah J. Maas
4. Etthundra mil av Jojo Moyes
5. Arvet efter dig av Jojo Moyes





Hur har er sommar varit? Många böcker lästa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)