söndag 1 januari 2017

Läst i december

Antal böcker: 5 st
"Untold" av Sarah Rees Brennan
"Sedan du försvann" av Morgan Matson
"Strimmor av hopp" av Ruta Sepetys
"Let it snow" av Maureen Johnson, John Green & Lauren Myracle
"Världen efter" av Susan Ee

Antal sidor: 1690
Antal sidor/dag (genomsnitt): 54,1

Kommentar: Året är slut, och jag kan inte vara annat än nöjd. Jag klarade mitt läsmål med råge i antal sidor, och även antalet böcker. Härlig julig läsning med Let it snow också!


Bäst  - "Minst bra":

1. Sedan du försvann av Morgan Matson
2. Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
3. Let it snow av Maureen Johnson, John Green & Lauren Myracle
4. Untold av Sarah Rees Brennan
5. Världen efter av Susan Ee

Mest...
Överraskande: Sedan du försvann
Sorglig: Strimmor av hopp
Spännande: Sedan du försvann

Bästa...
Karaktär(er): Emily & Frank - Sedan du försvann, Penryn & Raffe - Världen efter
Titel: Strimmor av hopp
Citat: “Have you ever wondered what a human life is worth? That morning, my brother's was worth a pocket watch.”
-Strimmor av hopp (Between shades of grey)

Annat: Hela 2016:s läsning sammanfattar jag om några dagar!!

2 kommentarer:

  1. Å vad smidigt att skriva från bästa till "sämsta" - kanske lånar det ;D

    SvaraRadera
  2. Absolut! Gör det! Känns bara sådär att ibland sätta en riktigt bra bok längst ner när det funnits många bra, därav "minst bra" haha! Men ganska bra att få en överblick över vad under månaden som faktiskt var bäst enligt just mig, tycker jag! :)

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)