måndag 27 februari 2017

Sportlov och läsplaner

Idag börjar mitt sportlov! Det ska bli skönt med en veckas ledighet, men desto mindre skönt är det att efter lovet sätter nationella proven igång... Först ut är dock svenska, och det känns lugnt. Nu har jag haft en mindre bra läsmånad, men en del böcker har ändå hunnit bli lästa. I och med att det nu är lov hoppas jag få mer tid till läsning. Därför kommer ni mina läsplaner inför lovveckan!

I helgen läste jag faktiskt ut två böcker och påbörjade en tredje. Utlästa blev Våra kemiska hjärtan och Om du såg mig nu. Recensioner kommer senare i veckan. Jag kan dock säga att Våra kemiska hjärtan överraskade mig rejält och visades sig vara riktigt bra och så himla fin. Om du såg mig nu hade jag inga förväntningar på, och därför kunde jag inte bli besviken. Annars hade jag nog blivit det. Fast det är ändå en av de bättre i serien, tycker jag. 

Jag påbörjade också Veronica Roth Dödens märken och än så länge har jag bara hunnit en bit. Den verkar dock riktigt intressant, så vi får se vad det tar vägen. När jag har läst klart den kommer jag ta tag i Harry Potter och Hemligheternas kammare, för annars lär jag väl aldrig lyckas med målet att läsa hela serien under året. Harry Potter-böckerna är dock lättlästa och allmänt trevliga, så även av den anledningen ska den läsas.

Skulle jag hinna läsa klart dessa två böcker står Diabolic av S.J. Kincaid på tur. Jag har hört mycket positivt om den, men jag gissar att den är riktigt tung, särskilt i början, för att sedan bli bra. Så vi får se om jag har tillräckligt med tid och energi för att mig igen dem. Annars lär det ta ett tag... Min förhoppning är att hinna läsa två böcker under lovet, och hinner jag mer blir det bara en bonus!

Har ni haft lov eller ska ni ha? Vad läste ni eller vad ska ni läsa? 


2 kommentarer:

  1. Jag hade lov förra veckan och fick då en utmärkt läsvecka. Det var nästan så att jag hade kunnat ta med fler böcker på semestern. Det var tack vara många timmars bilresa som lite fler böcker hanns med. "Ordbrodösen" och "Jellicoe Road" var veckans bästa. Hoppas du får ett skönt lov!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lite sent sådär...! Jag har tillbringat veckan i fjällstuga utan wifi, så därför kommer mitt svar först nu. Liksom du säger kunde jag också tagit med fler böcker. Jag hade med två böcker och halva hemresan fick tillbringas utan läsning, så en extra bok hade inte gjort något! Åh, "Ordbrodösen" har jag hört så mycket gott om, så den vill jag verkligen läsa. "Jellicoe road" har jag läst, och visst är den fantastisk!

      //Lexie

      Radera

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)