fredag 31 mars 2017

Bokjuryn läggs ner :(

Det här inlägget hade jag faktiskt tänkt skriva för längesedan, men sedan tappade jag bort det och kom på det först nu. För ett tag sedan började jag fundera på Bokjuryn och när årets omröstning skulle börja. Redan googleresultaten gjorde mig lite orolig...



Läggs ner? Vadå? Och sekunder senare insåg jag att det faktiskt stämde. Omröstningen förra året blev den sista, och det är ju supertråkigt! Bokjuryn är ju ett så fint initiativ och gör att böckerna ändå får lite större synlighet. En plansch med årets vinnare brukar alltid sitta i skolbiblioteket... Men samtidigt förstår jag att de nu väljer att lägga ner, för troligen är det alldeles för få som röstar för att resultaten ska bli bra eller "rätt". 

Hur som helst är det riktigt trist och synd att det skulle bli så här. Eller vad säger ni? Brukade ni rösta? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)