söndag 19 mars 2017

Vårkänslor, recensionsexemplar och läsningen just nu

Nu börjar veckan lida mot sitt slut och det har verkligen varit mycket att göra! Jag har haft nationella prov i svenska, och det känns skönt att de är över nu. Nästa vecka har jag ett prov i NO och vecka 14 har jag fler i NO. Däremellan har jag ett prov om näringsämnen, men i övrigt är det ganska lugnt, så jag hoppas att få mer tid för läsning och blogg då. 

Men vilken vecka det har varit vädermässigt! Det har varit så varmt och soligt och härligt! Idag såg jag dessutom den första vårblomman på vår tomt, så nu känns det verkligen som att våren är på väg, och det är ju superhärligt! Bortsett från pollenallergi och att de nationella proven kommer igång på allvar...

Från en sak till en helt annan: I fredags fick jag hem ett riktigt spännande paket. Det var ett recensionsexemplar av Joseph A. Davis bok "Markus av Trolyrien", från författaren själv! Tack så mycket, Joseph! Det är en fantasyroman, och den låter riktigt spännande! Här kan du läsa mer om boken om du vill!



Innan jag läser den boken ska jag läsa ut "Resten får du ta reda på själv", som jag påbörjade för ett tag sedan. Den har tagit lång tid att läsa, då den är liten seg. Samtidigt är den riktigt spännande och unik, och dessutom har den nyligen filmatiserats, vilket ju alltid är kul! Tidigare under månaden har jag läst mycket, men den här veckan har det inte blivit mycket läst alls, vilket alltid är tråkigt. Men nu har mycket spännande läsning att se fram emot! Hoppas att jag finner tid för det också... 

Hur har er vecka varit? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)