tisdag 23 maj 2017

En liten uppdatering...

Hej på er!

Idag har jag haft mitt sista nationella prov i nian, och det känns riktigt bra! Så skönt att det är över nu. Och nu är det kort skolvecka, då vi blir lediga redan efter i morgon. Det märks verkligen att det är slutspurten nu, och extra mycket blir det ju då jag faktiskt slutar grundskolan och får slutbetyg. Nu är det bara dryga tre veckor kvar innan vi får sommarlov, och ungefär två tills betygen ska vara satta. Delvis skönt, men också jobbigt.

För det märks verkligen hur det börjar dra ihop sig. Tiden går så snabbt och det är så mycket man ska få gjort. Dels fick vi ett stort teknikprojekt förra veckan, och vi har inte haft teknik i nian innan, så nu hänger hela betyget på det här stressiga projektet... Inte så bra tänkt av lärarna! Och igår började vi med en redovisning i språkhistoria (svenska), som ska vara klar nästa vecka, och det har vi inte heller jobbat med tidigare... Så lite dåligt planerat måste jag säga.

Men, men. Jag är dock riktigt taggad på att sluta, för nu är jag helt ärligt ganska trött på den här skolan. Jag har gått på samma skola sedan tvåan, och inom samma organisation ända sedan dagis, då två skolor senare slogs ihop. Och allt blir bara sämre och sämre, så nu längtar jag tills det är över. Lite trist, men ändå ganska skönt att det inte är en sådan där underbar plats man kommer sakna!

Men det är som sagt väldigt mycket man ska få gjort de här sista veckorna och då blir ju snabbt bloggen och läsningen lidande. Jag lyckades få upp en recension i helgen, men nu har jag precis påbörjat en annan bok, så det lär ta lite tid innan jag hinner recensera den. Kanske hinner jag skriva något nu när det är långhelg och så, men helt ärligt lär jag nog mest sitta och skriva om språkhistoria och bygga på min lilla flingautomat... För det måste ju bli klart! 

Jaja, om två och en halv vecka är betygen satta och då finns det inget mer att göra, så då kan jag nog ta det lugnt. Jag hoppas bara att jag hinner med allt till dess..! Nu vet ni i alla fall lite mer om hur läget är och jag hoppas att vi hörs snart igen, för böckerna och bloggen saknar jag verkligen när jag tvingas prioritera bort dem... 

Ha nu en härlig långhelg, så hoppas vi på att sommarvädret kommer tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)