tisdag 25 september 2018

Bokmässan 2018: Planer

Godmorgon, alla!

Det är nu bara dagar kvar till årets bokmässa, och på fredag morgon åker jag ner till Göteborg, för att gå på mässan på fredag eftermiddag och hela lördagen. Idag delar jag med mig av några av de scen- och monterprogram jag är intresserad av. I verkligheten är det många fler jag skulle vilja gå på, men dessvärre skulle jag behöva klona mig själv då...

Fredag:
15.20-15.40: Marika Carlsson om sin bok Såna som du ska inte vara här. Låter verkligen viktig och intressant.
15.30-15.50: Lovisa Wistrand om Alvblodstrilogin, som jag verkligen gillar! Redan här krockar det dock... 
16.30-16.50: Agnes bokblogg intervjuar PAX-författarna. Så häftigt för Agnes, och ska bli jättekul att lyssna!
17.30-17.40: Elin Säfström om böckerna om Tilda. Alltid lika roligt att lyssna, men så synd att det är så kort varje gång! Hit ska jag dessutom gå med Agnes!
18.00-18.40: Paneldebatt om fantastik, där bland annat Kristina Suomela och Cecilia Larsson Kostenius, vilka skrivit böcker jag verkligen gillade, deltar!

Lördag:
10.00-10.15: Jonas Jonasson om den nya boken efter Hundraåringen. Jag läste aldrig första boken, utan såg bara filmen, men den var ju underbar, så denna vill jag läsa!
13.00-13.45: Jojo Moyes signerar sina böcker, så förhoppningsvis hittar jag någon bok hon kan sätta sin signatur i här!
14.20-14.40: Émilie Fréche som skrivit boken Jag ska rädda er alla, och här pratar om radikaliseringen av Europa. Viktigt och intressant!
14.30-15.00: Krock igen, när Jessica Frej lagar mat från sin nya bok Hur lätt som helst, så vi får se hur det blir här...
15.00-15.20: Linn Maria Wågberg pratar om sin bok Himlen måste sakna en ängel, som jag läste och skrev en recension om, vilken hon uppskattade. Skulle vara roligt att möta henne på riktigt!
16.00-16.25: Cilla & Rolf Börjlind om sin senaste bok Kallbrand, som jag gärna vill läsa snart. Jag väntar nog dock till den kommer som pocket. Just nu följer jag Springfloden II spänt på teve. 

Så, det var lite av de saker jag planerar att göra på bokmässan i år. Kanske ska ni också dit? Vad ser ni mest fram emot isåfall?


2 kommentarer:

  1. Åh! Längtar så mycket! Roligt att du kommer och lyssnar på mig och det ska bli kul att gå och lyssna på Elin Säfström tillsammans! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också! Vi ses där! <3 :)

      Radera

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)