söndag 21 oktober 2018

Läst i september

Antal böcker: 10 st
Tvåhjärtat av Marija Fischer Odén
Karne - Skriet från Häxberget av Kristina Suomela Björklund
Warcross av Marie Lu
Kapten Sverige av Kim Fredlin
Luna Olympia av Ulrika Fjellborg
The Catcher in the Rye av J.D. Salinger
Chloe Snow: Mitt trassliga andra år av Emma Chastain
Har du ingen humor? av Katarina Wennstam
Tidsboken av Mia Zetterlund
Frosten av Petrus Dahlin

Antal sidor: 2487 st
Antal sidor/dag (genomsnitt): ca 83 st

Kommentar: 
En bra läsmånad, där jag hunnit läsa många bra, korta böcker, varav en hel del recensionsexemplar, som jag också recenserat. I övrigt ligger jag dock rejält back med recensionerna...

Böckerna i rangordning (där 1 är bäst):
1. Warcross av Marie Lu
2. Karne - Skriet från häxberget av Kristina Suomela Björklund
3. Chloe Snow: Mitt trassliga andra år av Emma Chastain
4. Kapten Sverige av Kim Fredlin
5. Luna Olympia av Ulrika Fjellborg
6. Tidsboken av Mia Zetterlund
7. Frosten av Petrus Dahlin
8. Har du ingen humor? av Katarina Wennstam
9. The Catcher in the Rye av J.D. Salinger
10. Tvåhjärtat av Marija Fischer Odén

Mest...
Överraskande: Karne - Skriet från häxberget (Så oväntad!)
Sorglig: The Catcher in the Rye (Deprimerande...)
Spännande: Warcross (Unik action!)

Bästa...
Karaktär(er): Emika - Warcross (Sån girlpower!)
Titel: The Catcher in the Rye
Citat: Från The Catcher in the Rye:

”Life is a game, boy. Life is a game that one plays according to the rules.
s. 9



Almost every time somebody gives me a present, it ends up making me sad.
s. 55

Annat: -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)